Pronació dolorosa
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Pronació dolorosa
Hola noies.
Obro aquest post perquè ja és el tercer cop que hem d'anar a urgències amb la nostra patufeta de 2 anys per una pronació dolorosa (una mena de dislocació del colze). El primer cop va ser per una caiguda de poca alçada (estava asseguda a un tamboret d'uns 20 cm d'alçada), el segon, per una estrebada al braç, perquè va estar a punt de caure i, el tercer, avui, jugant al llit, per un mal gest.
Jo sóc híperlaxa. Des dels 8 fins als 20 anys em vaig fer un fotimer d'esquinços de lligaments i les ròtules dels genolls se'm sortien de lloc. I encara avui en dia, de tant en tant, encara em passa, tot i que cada cop menys, sortosament. I sembla que la filla ha sortit a la mare, malauradament, en això.
Però és que em fa patir tant, quan li passa... Fa una cara de dolor... i uns xiscles, quan el metge li recol·loca a lloc... que fa posar els pèls de punta a qualsevol.
Sabeu si això pot anar a més? O a una determinada edat va passant...? (i no em refereixo a l'edat adulta...) És que cada metge ens dóna una versió diferent...
Suposo que visitarem un tramatòleg amic de la família, però m'agradaria saber si us heu trobat en una situació similar i quina ha estat la vostra experiència.
Moltíssimes gràcies!
Obro aquest post perquè ja és el tercer cop que hem d'anar a urgències amb la nostra patufeta de 2 anys per una pronació dolorosa (una mena de dislocació del colze). El primer cop va ser per una caiguda de poca alçada (estava asseguda a un tamboret d'uns 20 cm d'alçada), el segon, per una estrebada al braç, perquè va estar a punt de caure i, el tercer, avui, jugant al llit, per un mal gest.
Jo sóc híperlaxa. Des dels 8 fins als 20 anys em vaig fer un fotimer d'esquinços de lligaments i les ròtules dels genolls se'm sortien de lloc. I encara avui en dia, de tant en tant, encara em passa, tot i que cada cop menys, sortosament. I sembla que la filla ha sortit a la mare, malauradament, en això.
Però és que em fa patir tant, quan li passa... Fa una cara de dolor... i uns xiscles, quan el metge li recol·loca a lloc... que fa posar els pèls de punta a qualsevol.
Sabeu si això pot anar a més? O a una determinada edat va passant...? (i no em refereixo a l'edat adulta...) És que cada metge ens dóna una versió diferent...
Suposo que visitarem un tramatòleg amic de la família, però m'agradaria saber si us heu trobat en una situació similar i quina ha estat la vostra experiència.Moltíssimes gràcies!
Re: Pronació dolorosa
Ostres Tombarella, quin greu, pobrissona...
he entrat perque no sabia que era exactament i volia esbrinar de que es tracta. Espero que aquest traumatoleg us pugui guiar una mica mes. Sort!
he entrat perque no sabia que era exactament i volia esbrinar de que es tracta. Espero que aquest traumatoleg us pugui guiar una mica mes. Sort!

- tombarella

A la Joana també li ha passat ja unes tres o quatre vegades, també. Simplement ens van dir que fins els tres anys, vigiléssim de no agafar-la i estibar-la per les mans, perquè són encara molt fràgils. A ella sempre se li ha sortit per estrabades. I l'última vegada la doctora que li va posar bé, ens va explicar com fer-ho, i la darrera vegada ja ho vam fer nosaltres, perquè és molt fàcil. Simplement és estirar-los el braç i agafant-li el puny, girar-li el braç cap a dins, en direcció a la panxa. I només amb aquest petit gest, se li posa a lloc.
Espero haver-te ajudat!
Espero haver-te ajudat!
- tombarella

Gràcies Noe!
La penúltima vegada se'm va ocórrer de demanar al metge si ho podiem aprendre a fer nosaltres i em va dir que ni en somnis! Que això ho havia de fer sempre un metge...
I sí, tampoc ha de ser tan complicat si t'ho expliquen com cal... I evitaríem una bona estona de patiment a la criatura... Però suposo que hi ha metges que prefereixen evitar-ho per tal que no es pugui empitjorar la lesió si es fa malament (això pensant bé...)...
I sí, ja procurem no estirar-la dels braços, però la majoria de vegades s'ho ha fet soleta... (l'únic cop que va ser per estrebada va ser perquè s'anava a pegar la gran patacada...), així que serà difícil evitar-ho...
Bé, ho comentarem amb el traumatòleg.
Gràcies de totes maneres!
La penúltima vegada se'm va ocórrer de demanar al metge si ho podiem aprendre a fer nosaltres i em va dir que ni en somnis! Que això ho havia de fer sempre un metge...
I sí, tampoc ha de ser tan complicat si t'ho expliquen com cal... I evitaríem una bona estona de patiment a la criatura... Però suposo que hi ha metges que prefereixen evitar-ho per tal que no es pugui empitjorar la lesió si es fa malament (això pensant bé...)...I sí, ja procurem no estirar-la dels braços, però la majoria de vegades s'ho ha fet soleta... (l'únic cop que va ser per estrebada va ser perquè s'anava a pegar la gran patacada...), així que serà difícil evitar-ho...
Bé, ho comentarem amb el traumatòleg.
Gràcies de totes maneres!
Hola Tombarella,
Què os ha dit el traumatòleg? és que ahir li va passar el meu nen :-( estava amb els meus sogres i es veu que es va repenjar de la mà del iaio i patapam!! li va passar això, el van portar a urgències i li van posar bé, però és que m´he quedat amoïnada... Tens alguna novetat al respecte?
Moltes gràcies per la info
Què os ha dit el traumatòleg? és que ahir li va passar el meu nen :-( estava amb els meus sogres i es veu que es va repenjar de la mà del iaio i patapam!! li va passar això, el van portar a urgències i li van posar bé, però és que m´he quedat amoïnada... Tens alguna novetat al respecte?
- tombarella

MARUXA ha escrit:Hola Tombarella,
Hola maruxa. Fan patir, eh? A la meva també li ha passat de la mateixa manera que dius tu.
De moment no s'ha repetit (creuem els dits!!!) i encara no hem anat al traumatòleg. Però els pediatres (d'urgències, la de la mútua i la del CAP)m'han anat comentant que amb el temps van a millor. Jo espero que no es repeteixi!
De moment, el que fem és mirar d'evitar les estrebades al màxim. Si va agafada de la meva mà, per exemple, i cau, doncs l'acompanyo en la caiguda, per no estirar-li el braç. Prefereixo que es faci una mica de pelada al genoll que no pas això...

Hola Tombarella,
Gràcies mil per la info. Sí noia, quin ensurt... Com dius creuem els dits i esperem que no passi més.
Gràcies mil per la info. Sí noia, quin ensurt... Com dius creuem els dits i esperem que no passi més.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |