Pronació dolorosa

Alèrgies, otitis, problemes..

tombarella
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Pronació dolorosa

EntradaAutor: tombarella » dc. abr. 20, 2011 7:57 pm

Hola noies.

Obro aquest post perquè ja és el tercer cop que hem d'anar a urgències amb la nostra patufeta de 2 anys per una pronació dolorosa (una mena de dislocació del colze). El primer cop va ser per una caiguda de poca alçada (estava asseguda a un tamboret d'uns 20 cm d'alçada), el segon, per una estrebada al braç, perquè va estar a punt de caure i, el tercer, avui, jugant al llit, per un mal gest.

Jo sóc híperlaxa. Des dels 8 fins als 20 anys em vaig fer un fotimer d'esquinços de lligaments i les ròtules dels genolls se'm sortien de lloc. I encara avui en dia, de tant en tant, encara em passa, tot i que cada cop menys, sortosament. I sembla que la filla ha sortit a la mare, malauradament, en això.

Però és que em fa patir tant, quan li passa... Fa una cara de dolor... i uns xiscles, quan el metge li recol·loca a lloc... que fa posar els pèls de punta a qualsevol. :ufs:

Sabeu si això pot anar a més? O a una determinada edat va passant...? (i no em refereixo a l'edat adulta...) És que cada metge ens dóna una versió diferent... :-:) Suposo que visitarem un tramatòleg amic de la família, però m'agradaria saber si us heu trobat en una situació similar i quina ha estat la vostra experiència.

Moltíssimes gràcies!
Imatge Imatge

||*||
Irina
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: Pronació dolorosa

EntradaAutor: Irina » dc. abr. 20, 2011 8:04 pm

Ostres Tombarella, quin greu, pobrissona...
he entrat perque no sabia que era exactament i volia esbrinar de que es tracta. Espero que aquest traumatoleg us pugui guiar una mica mes. Sort! :globus:
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dc. abr. 20, 2011 9:01 pm

Gràcies, bonica! neukiss-)
Imatge Imatge

||*||
Noe
Entrades: 3672
Membre des de: dc. set. 26, 2007 12:18 pm

EntradaAutor: Noe » dc. abr. 20, 2011 10:30 pm

A la Joana també li ha passat ja unes tres o quatre vegades, també. Simplement ens van dir que fins els tres anys, vigiléssim de no agafar-la i estibar-la per les mans, perquè són encara molt fràgils. A ella sempre se li ha sortit per estrabades. I l'última vegada la doctora que li va posar bé, ens va explicar com fer-ho, i la darrera vegada ja ho vam fer nosaltres, perquè és molt fàcil. Simplement és estirar-los el braç i agafant-li el puny, girar-li el braç cap a dins, en direcció a la panxa. I només amb aquest petit gest, se li posa a lloc.

Espero haver-te ajudat!
Imatge
Imatge
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dc. abr. 20, 2011 11:02 pm

Gràcies Noe!

La penúltima vegada se'm va ocórrer de demanar al metge si ho podiem aprendre a fer nosaltres i em va dir que ni en somnis! Que això ho havia de fer sempre un metge... :-:) I sí, tampoc ha de ser tan complicat si t'ho expliquen com cal... I evitaríem una bona estona de patiment a la criatura... Però suposo que hi ha metges que prefereixen evitar-ho per tal que no es pugui empitjorar la lesió si es fa malament (això pensant bé...)...

I sí, ja procurem no estirar-la dels braços, però la majoria de vegades s'ho ha fet soleta... (l'únic cop que va ser per estrebada va ser perquè s'anava a pegar la gran patacada...), així que serà difícil evitar-ho...

Bé, ho comentarem amb el traumatòleg. :ok:

Gràcies de totes maneres!
Imatge Imatge

||*||
MARUXA
:: cèrvol
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dj. juny 09, 2011 1:59 pm

Hola Tombarella,
Què os ha dit el traumatòleg? és que ahir li va passar el meu nen :-( estava amb els meus sogres i es veu que es va repenjar de la mà del iaio i patapam!! li va passar això, el van portar a urgències i li van posar bé, però és que m´he quedat amoïnada... Tens alguna novetat al respecte?
Moltes gràcies per la info
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dj. juny 09, 2011 9:11 pm

MARUXA ha escrit:Hola Tombarella,
Què os ha dit el traumatòleg? és que ahir li va passar el meu nen :-( estava amb els meus sogres i es veu que es va repenjar de la mà del iaio i patapam!! li va passar això, el van portar a urgències i li van posar bé, però és que m´he quedat amoïnada... Tens alguna novetat al respecte?
Moltes gràcies per la info

Hola maruxa. Fan patir, eh? A la meva també li ha passat de la mateixa manera que dius tu.

De moment no s'ha repetit (creuem els dits!!!) i encara no hem anat al traumatòleg. Però els pediatres (d'urgències, la de la mútua i la del CAP)m'han anat comentant que amb el temps van a millor. Jo espero que no es repeteixi!

De moment, el que fem és mirar d'evitar les estrebades al màxim. Si va agafada de la meva mà, per exemple, i cau, doncs l'acompanyo en la caiguda, per no estirar-li el braç. Prefereixo que es faci una mica de pelada al genoll que no pas això... :-:)
Imatge Imatge

||*||
MARUXA
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dv. juny 17, 2011 2:04 pm

Hola Tombarella,
Gràcies mil per la info. Sí noia, quin ensurt... Com dius creuem els dits i esperem que no passi més. :ok:
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::